yaf

yaf

yaf

بهترین ماسک های خانگی برای نرم کردن مو چیست؟

اگر می‌خواهید با کمک این روش فوق العاده، موهای خود را نرم و خوش حالت کنید، تنها کافیست از دو تخم مرغ استفاده کنید و آن ها را هم بزنید تا زمانی که کف کند. در صورت نیاز می توانید از دوقاشق ماست هم استفاده کنید. این امر باعث می‌شود که موهای نرم‌تر و جذاب‌تری داشته باشید سپس موهای خود را با این ترکیب کاملا بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی موهای شما باقی بماند تا تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید سپس موهای خود را با آب سرد کاملا بشویید.

دقت کنید که حتما پس از استفاده از این ماسک، موهای خود را با آب سرد بشویید زیرا تخم مرغ با گرما تداخل دارد و شستن مو با آب گرم باعث پخته شدن تخم مرغ می شود و ممکن است برای موهای شما مشکل ایجاد کند.


2. روغن نارگیل
امروزه روغن نارگیل نقشی اساسی در محصولات آرایشی دارد و دارای خواص بسیاری می‌باشد. جدای اینکه این روغن برای پوست‌های خشک فواید زیادی دارد. همچنین می‌تواند در نرم کردن و لطیف کردن موهای خشک بسیار خوب عمل کند. روغن نارگیل با نفوذ به اعماق ساقه مو، باعث می‌شود موهایی نرم داشته باشید. برای استفاده از این راهکار در جهت نرم کردن مو می‌توانید هم از خود روغن نارگیل و هم از محصولاتی که حاوی روغن نارگیل هستند استفاده کنید. اگر بعد از استفاده از روغن نارگیل موهای شما بیش از اندازه چرب شد، می توانید فقط انتهای موهای خود را چرب کنید. توجه داشته باشید که از روغن برای موهای خود حداقل یک روز در میان استفاده کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.


3. روغن زیتون
یکی از دیگر گزینه‌ها جهت نرم کردن مو، روغن زیتون می‌باشد. روغن زیتون خواص بسیاری برای بدن دارد و همچنین می‌تواند یک تقویت کننده و نرم کننده بسیار خوبی برای موها باشد. روغن زیتون مانند یک مانع در مقابل آب عمل می‌کند و از آسیب دیدن کوتیکول‌های مو توسط مولکول‌های آب جلوگیری می‌کند. تنها ایرادی که روغن زیتون دارد این است که مو را بیش از حد چرب می‌کند. برای این‌که بتوانید نتیجه خوبی بگیرید بهتر است هفته‌ای یک بار مقدار کمی از روغن زیتون را به موهای خود بمالید.

4. روغن آرگان
اگر موهای بسیار خشکی دارید، استفاده از روغن خالص آرگان به شما نتیجه ی بسیار خوبی می‌دهد. روغن آرگان به دلیل خواص و فواید بسیاری که دارد امروزه در اکثر محصولات نرم کننده و حالت دهنده مو استفاده می‌شود. یکی از خواص روغن آرگان، خواص مرطوب کنندگی است .روغن آرگان را همانند روغن زیتون استفاده کنید و فقط مقدار کمی از آن را روی سطح موهای خود قرار دهید.


5. استفاده از ماسک مو به صورت هفتگی
اگر موهای خشکی دارید استفاده از روغن‌ها به نرم شدن موهای شما و افزایش رطوبت آن بسیار کمک می‌کند اما اگر علاقه ای به استفاده از روغن خالص ندارید، می توانید از ماسک‌های مو استفاده کنید. استفاده از ماسک مو به صورت هفته ای یکبار می تواند به مرور زمان موهای شما نرم‌تر کند و باعث شود رطوبت موهای شما حفظ شود پس از شستو شوی مو می‌توانید از ماسک مو نرم کننده استفاده کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از ماسک مو استفاده کنید، موهای شما یک مقدار نم داشته باشد.

موی کاملا خیس و یا کاملا خشک برای استفاده از ماسک اصلا توصیه نمی‌شود و ممکن است به موهای شما آسیب جدی وارد کند. پس از آن که ماسک مو را بر روی موهای خود قرار دادید، بعد از گذشت ۵ دقیقه می توانید موهای خود را آب بکشید و بشویید.
منبع : https://asremoo.com/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۸ دی ۱۴۰۱ | ۰۲:۱۹:۵۹ | نویسنده : pari | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.