yaf

yaf

yaf

خط تولید متیل استات

و سولفوریک اسید این ماده می تواند در دمای بالا دوباره به متانول و استیک اسید هیدرولیز تبدیل شود.

CH۳COOH+CH۳OH->CH۳COOCH۳+H۲O
برای تولید این ماده مراحل زیر انجام می شود:

واکنش متانول و اسید استیک
تقطیر
بسته بندی و انبار کردن
ابتدا باید مقادیر کیفی الکل و اسید استیک به داخل راکتوری که بخش زیرین آن مخروط شکل است ریخته شود. سپس با زدن این ترکیب به هم درجه حرارت آن بر روی ۵۰ الی ۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم می شود. واکنش ها در مدت ۱۰ ساعت به طور کامل صورت گرفته و محصولات واکنش به مخزن ذخیره سازی محصول انتقال پیدا می کند و پس از تقطیر سازی بسته بندی انجام می شود.


کاربرد متیل استات
یکی از کاربردهای متداولی که دارد، استفاده از آن در آزمایشگاه برای تمیز کردن است. همچنین می توان از آن برای مصرف خانگی به عنوان ماده پاک کننده لاک ناخن یا به عنوان رقیق کننده رنگ نیز استفاده کرد. این ماده به عنوان یک حلال عمومی برای سلولز، رنگ و رزین، لاک و پوشش ‌ها و اطراف شناخته می شود. همچنین می توان از آن در فرمولاسیون پاک کننده ها بهره گرفت. متیل استات به عنوان یک واسطه برای تولید طعم دهنده های سنتزی، چرم های مصنوعی و داروها به کار برده می شود.
از جمله کاربردهای مهمی که متیل استات دارد، استفاده از آن در صنایع رنگ و پوشش است. چون در آن مواد آلی فرار وجود ندارد. بنابراین سرعت تبخیر آن بالا بوده و در تولید رنگ ها و پوشش ها کاربرد بالایی دارد. برای تولید انواع رنگ هایی که زود خشک می شوند و پوشش های چوب مثل لاک ها یا تجهیزات دریایی، صنایع اتومبیل، کاربردهای صنعتی، وسایل نقلیه و قوطی ها می توان از این ماده استفاده کرد. همچنین این ماده به عنوان حلال در لاک ناخن نیز به کار برده می شود.
استفاده از متیل استات به عنوان پاک کننده سطوح
چون متیل استات خاصیت آبگریزی دارد، بنابراین برای تمیز کردن سطوح فلزی پیش از رنگ کردن و آماده سازی آنها در محیط های مرطوب مثل کاربرد های دریایی و تجهیزات حساس مناسب خواهد بود. این ماده به دلیل خاصیت آبگریزی و خشک شدن سریع گزینه مناسبی برای استفاده در پاک کننده سطوح به عنوان یک حلال نیز است. این ماده خیلی سریع تبدیل به بخار می ‌شود، بنابراین آلاینده های موجود در هوا را به سطح مورد نظر جذب نخواهد کرد.

https://abanchemical.ir/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۳۱ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۵:۰۲ | نویسنده : pari | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.