yaf

yaf

yaf

کولر گازی چیست و چگونه کار می کند ؟

در هوای سرد زمستان برای گرم کردن محیط از آن استفاده می کنند. 

اجزای کولر گازی 

کولر گازی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که از آن جمله می توان به کمپرسور، شیر انبساط، کندانسور، لوله مویین و اواپراتور اشاره کرد. 

تاریخچه کولرگازی 

در سال 1840 میلادی یک اتفاق عظیم رخ داد. شخصی بنام جان گوری به این موضوع پرداخت که  هوای گرم در محیط باعث بیماری های پوستی و مشکلات تنفسی می شود و خیلی از افراد جان خود را بر اثر شدت هوای گرم  از دست می دهند.

همین موضوع باعث شد پزشک جان گوری به مطالعه درباره خنک کردن محیط بیمارستان بپردازد. وی سیستمی را اختراع کرد که برای محیط منزل مناسب بود و امکان استفاده از آن در بیمارستان وجود نداشت. به همین علت از یخ های بزرگ برای خنک ماندن محیط و خود استفاده کرد. اما مشکلی اصلی این بود که باید هزینه زیادی بابت انتقال قطعات بزرگ یخ از ایالات متحده امریکا پرداخت می شد. این امر موجب گردید تا اولین جرقه اختراع کولر گازی در سال 1851 به ذهن جان گوری زده شود. به این ترتیب او اختراع خویش را ثبت کرد.

انواع کولر گازی 

در حال حاضر انواع مختلفی از کولر گازی در بازار به فروش می رسند که از آن جمله می توان یونیت پنجره ای، مدل اسپیلت یا دو تکه، پرتابل، داکت اسپیلت، مولتی اسپیلت، مدل سقفی و زمینی را نام برد. 

کولر گازی چه مزایا و معایبی دارد؟

این دستگاه در مدت کمی می تواند هوای محیط را خنک کند. علاوه بر این قادر است تا آلودگی و گرد و غبار محیط را کاهش دهد. یکی دیگر از مزایای استفاده از کولر گازی این است که می توان از آن در مناطق حاره ای و شرجی استفاده کرد. این دستگاه را می توان به صورت مستقل در مکان های مختلف نصب کرد. امکان تنظیم خودکار دمای محیط، قابلیت ترموستات دمایی، سر و صدای کم از دیگر مزیت های کولر گازی به شمار می روند.

کولر گازی در کنار مزایا، دارای معایبی نیز است. قیمت خرید کولر گازی زیاد می باشد و علاوه بر این، برق بیشتری هم نسبت به چیلر، کولر آبی و فن کویل مصرف می کند. اگر فیلترهای کولر گازی تمیز نشوند، بیماری های تنفسی و آلرژی ایجاد می کنند. 

کولر گازی را در چه مکان هایی می توان نصب کرد؟

می توان از کولر گازی در مکان های مختلفی مانند هتل، مسجد، استادیوم، مجتمع های مسکونی، تجاری، اداره ها، فرودگاه، خوابگاه، سالن انتظار، بیمارستان ها، مطب پزشکان و ... استفاده کرد.

شما هم می توانید برای نصب کولر گازی در شرق تهران با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید. 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۸ دی ۱۴۰۱ | ۰۲:۲۴:۰۶ | نویسنده : pari | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.